segunda-feira, dezembro 25, 2006

A GALIZA RURAL

Como cada 25 dende fai 31 toca ir "á montaña", que curiosamente está só a 15 minutos das bateas da ría; "cas" avós maternos.

Se algo sei do mundo do agro, do de carne e óso, e por ese vínculo familiar. Algo máis de 40 vacas e 150 toneladas de cota insuficiente, traballo arreo -insufríbel para o proletariado contemporáneo-, investimentos, modernización das explotacións, feismo, conservadurismo extremo,... Noutros posteos teño manifestado o meu enorme escepticismo sobre o futuro que lle agarda ao rural e, en concreto, á actividade agraria. Sígoo mantendo pero tamén hai algunha luz, algún claroescuro.

Os incentivos para corrixir aldraxes históricas contra as mulleres funciona. Miña tía comezou hai perto de 2 anos a pagar a "irmandá"; a piques de facer os 50, pero máis val tarde que nunca. Meu curmán leva visos de ser un deses escasos relevos xeracionais e, partillando elementos estremadamente conservadores cos seus escasos 17 anos, escoita aos Heredeiros pero tamén a Zapato Velóz, foi quen "pelexou" para que esa mesma miña tía asumira tamén a cotitularidade da explotación. Agora terían acceso a máis cota grátis, e a 2.000 € (para unha moto nova?). Na familia xa teñen asumido que o futuro pasa por que nun prazo moi curto o máis novo asuma a titularidade da explotación e así ser 3 e formar unha SAT. Trátase de afondar na profisionalización, no agricultor empresario.

É de xustiza, esa xente, a miña xente, só coñecen un xeito de vida que é o traballo do día á noite. Merecen moito máis que o equivalente ao "salario digno" pois levan moito tempo aportando moito máis do que reciben.
Esta web apoia á iniciativa dun dominio galego propio (.gal) en Internet Esta web apoia á iniciativa dun dominio galego propio (.gal) en Internet